Fraktpolicy
Frakt och hantering
Vi vet att du ser fram emot att ta emot dina nya varor – och du behöver inte vänta länge!
Vi samarbetar med pålitliga tjänster för att säkerställa att du får allt du behöver.
Behandlingstid
Alla beställningar behandlas inom 2-3 arbetsdagar. Beställningar skickas eller levereras inte på helger eller röda dagar.
Under perioder med hög efterfrågan kan leveranser försenas. Vänligen tillåt ytterligare dagar för leverans. Om det uppstår en betydande försening i leveransen av din beställning kommer vi att kontakta dig via e-post eller telefon.
Fraktpolicy
Ortolindring erbjuder fri frakt för alla kundbeställningar. Vi använder uppfyllnadsställen i Storbritannien och Folkrepubliken Kina för att säkerställa de kortaste leveranstiderna. Den uppskattade leveranstiden är 3-10 dagar.
Vi skickar alltid beställningen från det närmaste lagret. Om de beställda varorna inte finns tillgängliga i vårt lager i Storbritannien, kommer vi att leverera dem direkt från vårt lager i Folkrepubliken Kina med hjälp av Yun Express posttjänst. Den uppskattade leveranstiden blir då 9-21 dagar.
Vänligen notera att leveranstider kan försenas under dagar med hög volym och på helger på grund av hög belastning på fraktföretagen.
Fraktbekräftelse och orderuppföljning
När din beställning har skickats kommer du att få ett fraktbekräftelsemejl som innehåller ditt spårningsnummer. Spårningsnumret blir aktivt inom 48 timmar.
Tullar, avgifter och skatter
Ortolindring ansvarar inte för några tullar eller skatter som tillkommer på din beställning. Alla avgifter som åläggs under eller efter frakt är kundens ansvar (tullar, skatter osv.).
Skador
Om du får din beställning skadad eller med defekta varor, vänligen kontakta oss senast 5 dagar efter att du har mottagit paketet. Bifoga en bild som tydligt visar skadan eller defekten. Beskriv skadorna och skicka beskrivningen och fotot/fotona till info@ortolindring.se Vi kommer att granska ärendet och antingen skicka en ersättning för den skadade varan eller utfärda en återbetalning. Vänligen spara allt förpackningsmaterial och skadade varor innan du lämnar in en reklamation.
Förlorade paket
Det är mycket sällsynt att paket försvinner i vårt företag. Under alla år av vår framgångsrika verksamhet har vi haft endast några få fall av förlorade beställningar.
En beställning som inte har anlänt efter 60 dagar betraktas som förlorad. Alla "förlorade beställningar" är helt återbetalningsbara. Vänligen läs våra återbetalningspolicyer för ytterligare instruktioner om hur du rapporterar detta ärende och får en återbetalning.
Avvisade paket
Vänligen notera att avvisade paket – inklusive de som inte levererades på grund av försumlighet från mottagarens sida (t.ex. felaktig eller ofullständig leveransadress) – inte kan återbetalas.
Returpolicy
Du kan hitta detaljerad information om alternativ och procedurer för att returnera din beställning i vår returpolicy.
Företagsnamn: Orthopulse
Adress: 51 Hameau des Boutons d’Or, 27180 Les Baux-Sainte-Croix, Frankrike
Telefon: +33 6 36 54 88 45
E-post: info@ortolindring.se
(Tillgänglig måndag till fredag från 09:00 till 17:00)