Fraktpolicy

 

Frakt och hantering

Vi vet att du ser fram emot att ta emot dina nya varor – och du behöver inte vänta länge!

Vi samarbetar med pålitliga tjänster för att säkerställa att du får allt du behöver.

Behandlingstid

Alla beställningar behandlas inom 2-3 arbetsdagar. Beställningar skickas eller levereras inte på helger eller röda dagar.

Under perioder med hög efterfrågan kan leveranser försenas. Vänligen tillåt ytterligare dagar för leverans. Om det uppstår en betydande försening i leveransen av din beställning kommer vi att kontakta dig via e-post eller telefon.

Fraktpolicy

Ortolindring erbjuder fri frakt på alla kundbeställningar. Vi använder uppfyllnadscenter i Sverige och Folkrepubliken Kina för att säkerställa så snabba leveranstider som möjligt. Den uppskattade leveranstiden är 3–10 dagar.

Vi skickar alltid din beställning från det närmaste lagret. Om de beställda varorna inte finns i vårt svenska lager, skickas de direkt från vårt lager i Folkrepubliken Kina med posttjänsten Yun Express. Den uppskattade leveranstiden är då 9–21 dagar.

Observera att leveranstider kan fördröjas under perioder med hög belastning eller helgdagar på grund av ökat tryck på fraktbolagen.

Fraktbekräftelse och orderuppföljning

När din beställning har skickats kommer du att få ett fraktbekräftelsemejl som innehåller ditt spårningsnummer. Spårningsnumret blir aktivt inom 48 timmar.

Tullar, avgifter och skatter

Ortolindring ansvarar inte för några tullar eller skatter som tillkommer på din beställning. Alla avgifter som åläggs under eller efter frakt är kundens ansvar (tullar, skatter osv.).

Skador

Om du får din beställning skadad eller med defekta varor, vänligen kontakta oss senast 5 dagar efter att du har mottagit paketet. Bifoga en bild som tydligt visar skadan eller defekten. Beskriv skadorna och skicka beskrivningen och fotot/fotona till info@ortolindring.se Vi kommer att granska ärendet och antingen skicka en ersättning för den skadade varan eller utfärda en återbetalning. Vänligen spara allt förpackningsmaterial och skadade varor innan du lämnar in en reklamation.

Förlorade paket

Det är mycket sällsynt att paket försvinner i vårt företag. Under alla år av vår framgångsrika verksamhet har vi haft endast några få fall av förlorade beställningar.

En beställning som inte har anlänt efter 60 dagar betraktas som förlorad. Alla "förlorade beställningar" är helt återbetalningsbara. Vänligen läs våra återbetalningspolicyer för ytterligare instruktioner om hur du rapporterar detta ärende och får en återbetalning.

Avvisade paket

Observera att du enligt lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler (2014:14) har rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från att du mottagit varan. Vi kan dock endast göra en återbetalning när varan har returnerats till oss i sitt ursprungliga, oanvända skick.

Om ett paket vägras av mottagaren, inte hämtas ut från ett utlämningsställe inom angiven tid, eller inte kan levereras på grund av kundrelaterade omständigheter (till exempel felaktig adress), och därför returneras till avsändaren eller förstörs av transportören, kan vi tyvärr inte behandla någon återbetalning eftersom varan inte har kommit tillbaka till oss.

I enlighet med din lagstadgade ångerrätt gör vi en återbetalning så snart vi har mottagit den returnerade produkten. Om returen inte når oss meddelar vi dig och försöker hitta en rimlig lösning.

För mer information, vänligen se vår fullständiga Återbetalningspolicy samt vår sida om Lagstadgad ångerrätt.

Returpolicy

Du hittar detaljerad information om alternativ och rutiner för att returnera din beställning i vår returpolicy.

Företagsnamn: Orthopulse

Adress: 51 Hameau des Boutons d’Or, 27180 Les Baux-Sainte-Croix, Frankrike

Telefon: +33 6 36 54 88 45

E-post: info@ortolindring.se

(Tillgänglig måndag till fredag från 09:00 till 17:00)