Returer och återbetalningar

Avbeställning av beställning

Omedelbar avbeställning: Du kan avbeställa din beställning upp till 24 timmar efter köpet. Om du ångrar dig inom denna tidsperiod, vänligen skicka ett mejl till info@ortolindring.se och ange ditt ordernummer. Vi annullerar då beställningen och återbetalar hela beloppet. Efter 24 timmar kan vi inte längre stoppa ordern eftersom den redan har överförts till vårt logistikcenter. Detta påverkar dock inte din lagstadgade ångerrätt: du har rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från mottagandet. För mer information, se vår sida Lagstadgad ångerrätt.

Returer och återbetalningar

Allmänna riktlinjer: Vi accepterar returer inom 30 dagar från leverans. Om möjligt, inkludera originalförpackningen. Kontakta oss på info@ortolindring.se med ditt ordernummer och vilka produkter du önskar returnera innan du skickar tillbaka något. Din lagstadgade ångerrätt påverkas inte.

Ångrat dig: Om du ångrar ditt köp kan du returnera varan/varorna inom den 30 dagar långa returperioden. Vänligen följ den allmänna returprocedur som beskrivs ovan.

Byte: Om du ångrar ditt köp kan du returnera varan/varorna inom 30 dagar. Vänligen följ den allmänna returproceduren som beskrivs ovan.

Fel produkt: Om du mottagit fel vara, kontakta oss inom 5 dagar efter leverans. Ange ordernummer, en beskrivning av felet samt ett foto som bevis. Vi skickar rätt vara utan extra kostnad och instruerar dig om hur du returnerar felaktig vara.

Skadad eller defekt vara vid leverans: Om en vara är skadad eller defekt vid mottagandet, vänligen kontakta oss inom 5 dagar efter leverans om möjligt. Bifoga ett foto eller en video som tydligt visar problemet, en kort beskrivning samt ditt ordernummer. Vid defekta varor erbjuder vi som standard en kostnadsfri ersättningsprodukt. Om du ändå behöver returnera varan står vi självklart för returfrakten. Dina lagstadgade garanti- och reklamationsrättigheter påverkas inte.

Tillverkningsfel eller skador efter användning (Garanti): Våra produkter omfattas av garanti mot tillverkningsfel. Garantin täcker inte skador som uppstår till följd av normalt slitage, felaktig användning, olyckor eller vårdslös hantering. Oavsett detta gäller en lagstadgad reklamationsrätt i två år från det att du tagit emot varan. Detta gäller även för fel som visar sig först efter en tids normal användning. Om du misstänker ett tillverkningsfel eller upptäcker ett fel, vänligen kontakta oss på info@ortolindring.se och ange ditt ordernummer samt en beskrivning av problemet. Vi kommer då att erbjuda dig en reparation, ett utbyte eller en återbetalning – självklart står vi för returfrakten i sådana fall. Normalt slitage utgör i regel inte ett fel. Dina lagstadgade rättigheter påverkas inte.

Om beställningen inte anländer

Om din beställning inte har anlänt, observera att reklamationer för saknade paket endast är giltiga inom 30 dagar från det bekräftade leveransdatumet, enligt spårningsnumret på transportörens webbplats. Om paketet är markerat som "levererat" men du inte har mottagit det, vänligen kontakta oss omedelbart så att vi kan hjälpa till med utredningen. En beställning som anländer mer än 60 dagar för sent betraktas som förlorad. I sådana fall erbjuder vi full återbetalning för alla "förlorade beställningar". Vänligen kontakta oss på info@ortolindring.se med ditt ordernummer och information om problemet om du tror att din beställning har gått förlorad.

Tidsramar och återbetalning

Returfrist: 30 dagar från leveransdatum.
Återbetalningstid: När vi mottagit och kontrollerat returen återbetalas beloppet till den ursprungliga betalningsmetoden. Räkna med upp till 14 arbetsdagar innan återbetalningen syns.

Så returnerar du

  1. Maila oss på info@ortolindring.se med ordernummer och vad du vill returnera.
  2. Vänta på godkännande och returinstruktioner från oss.
  3. Skicka returen till:

    Orthopulse
    51 Hameau des Boutons d’Or
    27180 Les Baux-Sainte-Croix
    Frankrike

    (Skicka inte till tillverkaren.)
  4. Använd spårbar frakt och behåll kvitto. Skicka oss spårningsnumret.
  5. När vi har mottagit och godkänt returen, behandlas återbetalningen.

Obligatoriska dokument

Bifoga originalfaktura eller en lapp med namn, e-postadress och ordernummer. Vid skador, bifoga foto eller video i mejl till oss.

Viktigt att veta

Om varan inte är felaktig står du själv för returfrakt. Denna är ej återbetalningsbar. Varan måste vara väl emballerad.

Företagsinformation

Företagsnamn: Orthopulse
Adress: 51 Hameau des Boutons d’Or, 27180 Les Baux-Sainte-Croix, Frankrike
Telefon: +33 6 36 54 88 45
E-post: info@ortolindring.se
Öppettider: Måndag–fredag, 09:00–17:00